Followers

Friday, September 23, 2011

Apa kaitan lalat dan musim haji?

Assalamualaikum wbt & Hello Friday peeps!

credit: google
U'olls pernah dengar tak orang cakap 
lalat banyak ada kaitan dengan musim haji?.. 
Fara baru tahu bila dengar beberapa orang ofismate cakap 

"biasalah nak musim haji mesti banyak lalat"

bila tengok kat pantry 
atau kedai makan yang selalu we'olls pergi banyak sangat lalat..
Nak kata dekat dengan ladang ternakan ayam tak jugak..
Nak kata kedai tu kotor tak jugak..
sebelum nih okay je..

Secara logiknya, masa raya haji orang korban lembu,kambing.. 
so memang banyakla lalat. tapi ni belum raya haji lagi.. 
baru nak musim orang pergi haji.. hmmm.

Ada tak sesapa kat sini pernah dengar atau tau apa sebabnya yer?.. 
Curious nak tau nih..

11 komen:

cahya indah said...

betul la..sekarang memang banyak lalat.

rara pinkmafia said...

aah lah.knp eh...

yatt said...

sbb ramai org pegi sana, jadi lalat2 kat sana terbang pg sini.. hahhaah.. :)

Ijah EmoTemo said...

errr tak pernah tahu pulak ehheh tp skrg mmg byk lalat lately ni

blog-tips-kurus said...

ye ke?
syukur sini ok je.. ;)

mamaNoriz said...

tu la kan..

selalu org ckp camtu...

tapi yg akak dgr, lalat bersamaan dgn musim haji bukan raya haji so 1st batch dah bertolak kan...

mynameismy said...

eh yeke??

festime la dgr... hehe

THE LEKAT LEKIT STORY said...

tak pernah lak dgr cerita camtu

CikPuan Fara said...

cahya indah: kan? mmg byk..

rara: itulah nak tau agak2 napa eh?

yatt: erk? hahahah ada logik jgk tu kekekeke ;)

ijah: betul tu byk lalat..

tips: wahh bgusla rimas tau byk lalat nih huhu

mamanoriz, yeah! ada geng penah dgr.. tapi tak tau napa huhu..

my & lekit: heheheh ;)

Reensyarinie said...

akak..first time ni reen dgr akak ckp nk byk lalat sbb musim haji..hah?? tapi rumah reen byk lalat masa raya..apakah? hehe

♥ Elin ♥ said...

pernah dgr tp x tau pulak kan...

nnti dh tau update eh..;)