Followers

Tuesday, May 31, 2011

Tempat Cari Pasangan Hidup?

Assalamualaikum wbt & Hello peeps!

Korang tau tak sebenarnya dalam life kita seharian nih.. kita terdedah dengan tempat-tempat yang berpotensi untuk mencari pasangan hidup.. Ops! Ni hanya sesuai untuk mereka-mereka yang masih single. Yang dah kawen/berpunya sila jangan pasal heheh. Meh kita check satu persatu..

1) tempat belajar
tak kira samada di sekolah, kolej, universiti malah tempat tuisyen sekali pun, memang senang nak cari pasangan kat situ.. Tujuan utama mencari ilmu dan sambil menyelam air usha keliling mencuci mata tengok lelaki/pompuan kan? Kalau tak percaya, cuba tengok kat tempat-tempat nih.. mesti ada couple yang jumpe pasangan kat situ.. Dan ada yang berpanjangan hingga ke jinjang pelamin.. Alhamdulillah. Bukan cinta monyet ;)

2) tempat kerja
Memandangkan dalam sehari kita habiskan masa almost 8-9 hours kat pejabat maka tak mustahil untuk bertemu jodoh kat sini.. Lebih-lebih kalau selalu lepak makan reramai, family day.. Memang merapatkan "silaturahim" la.. Mesti ada dikalangan korang yang jumpa pasangan bercouple atau suami isteri satu office kan.. *en suami dulu  my  exofficemate masa mula-mula kenal ;)*

3) kenduri kahwin
Dah pergi kenduri kahwin.. selalunya mesti nak datang berpasangan tak pun bergeng dengan member-member. Jarang kot orang otai datang sensorang.. Kalau yang belum ada couple/kawen tu mesti ada makcik-makcik, akak-akak saudara dok mematch sesapa yang masih single lagi tu kan heheheh.. Lagi satu, selalunya kenduri-kenduri nih memang ramai lar lelaki/pompuan pakai cantik-cantik. Seronok cuci mata. Haip! jangan kata tak ek? Aku pernah bujang dulu ekekeke ;)

4) alam cyber
Yang nih tak yah cerita ah.. Mesti ada dikalangan korang terjebak dengan cinta internet nih?.. My BFF dah bertunang dan akan naik pelamin hujung tahun nih hasil "tangkapan" cinta internet hokeh. Tak silap aku dorang kenal kat "Tagged".. Tapi TAK semua ah cinta internet nih boleh pakai. Ada yang suam-suam kuku je.. ada yang suka-suka je nak spent masa..Yang penting jangan cepat jatuh hati dengan orang yang belum pernah jumpa nih..

Korang rasa ada lagi tak tempat nak cari pasangan? Jom share.. Kot-kot nak share pengalaman sendiri pun takde hal ^-^

8 komen:

hudaa.udey said...

huda suka entry nii.. *tempat belajar.. :)

einz said...

ada ag,,,,kat autoshow~sy dtg nan vespa...dye pamer volkswagen masa tuh...mule jmpe gdh sbb hal kecik jep...then bile da brpsgn pun kdg2 gdh!!smpai kitowg jd psgn vespa vs volkswagen~ngehngehngeh....

blog-tips-kurus said...

ai sedang mencari ni. carikan?! hehe!

*jgn lupe masuk baju batik dlm fridge tau! :-)

puanstoberi said...

hai Fara,
Kak reen balas kunjungan Fara kat blog TTC kakreen. salam kenal2..
*hugs* :))

Myra Arshad said...

kalau kat mall2 tu camne plak ? hehe. ala - ala cinta pandang pertama gituuu. hihi

fyna ahmad said...

:)
like entry nih...




jom singgah n follow belog fyna.
:)

CikPuan Fara said...

huda, heheh biasalar tu sis. "tempat lumrah" :)

einz, wow menariknya cara sis kenal dgn si dia.. nanti kawen vespa bleh jadikan prop kay ;)

tips, alaa kita xpandai nak mematchkan orglar hehehe. okays, will do :)

pn stoberi, yer sis. thx being my follower too *hugs* =)

myra, heheh boleh jugak.. kat mall pun bleh cuci mata ekekekeke.

fyna, thx being my follower. okay sis akan singgah yr blog ye :)

einz said...

ngeeeeeeeeeeeee....menarik kew???tapi masa mule2 jumpa gaduh mmg teruk gak sy~dye kenakan sy kot...sob2~