Followers

Friday, March 25, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa

thanks to mr google
Salam semua.

Adoi. Lama betul aku tak update blog.. sangat busy travelling east to north, north to south. Lepas itu stay few days kat KL dan sekarang finally sudah kat rumah... such a relief sebab dah kat rumah but yet soooo tired :(

Ok, back to the main topik. Nak cerita pasal filem Hikayat Merong Mahawangsa. Aku tengok cerita ni on the first day tau- 10 mac 2011 (sama date dengan birthday my husband hahaha tetiba nak inform kat sini). tapi dek kerana busy.. review ni dok terperap dalam kepala je. Huhuhuhu.

Secara jujurnya, aku memang suka movie ni. Serius. Bukan sebab Yusry KRU (idola aku masa kecil-kecil) tapi sebab jalan cerita yang lain dari apa yang selalu cerita melayu tayang kat panggung.. there so much cerita hantu either yang kelakar atau seram (yang tak berapa seram) tak pun tipikal cerita cinta huhuhu.

Well, kita tak boleh compare dengan cerita epik dari luar. mereka ada bajet yang besar dan ada kepakaran yang banyak. Its good, bila KRU berjaya menarik ramai penonton muda untuk tengok cerita epik ni. Yelar, kalau nak baca buku pasal Hikayat Merong Mahawangsa of course amatlar bosan kan? (for me). So, aku bagi 5 dari 5 bintang! plus aku sangat suka lagu Anuar Zain dalam movie nih :)

p/s: aku dengan my husband will start our own business very soon ! nanti da prepare semuanya, aku akan inform kat sini tentang our business :)

0 komen: