Followers

Tuesday, April 12, 2011

Trilogi henfon aku

Salam & Hi peeps.

Sekarang nih aku tengok handphone makin lama makin canggih manggih. 
kat opis ni, separuh staff pakai
i-phone, blackberry
aku je yang tak berapa up to date
pakai sony ericsson.. cap lama punya.
apadehal, asal aku leh cal/sms/mms/3G..
okay sgt dah

aku teringat masa mula-mula aku pakai handphone. 
tahun 2001.. 
time tu aku nak masuk matrikulasi. 
bapak aku belikan aku handphone "Trium".
 *bukan triumph ye*
Pernah dengar tak? 
bestnye henfon tu sebab kat bawah keypad ada tulis vodafone. ala-ala dari MU gitu hahaha
masa tu da bangga abes maklumlar tak semua orang ada henfon *malu plak nak citer hahaha*

ni ha gambar henfonnye..
sorry yg ni xde version tulis vodafone.
maklumlar cilok dari google -,-


Lepas setahun, bila masuk je duit ptptipu,
 aku pon beli henfon yang up sket masa tu Nokia 3310.
(three three ten orang panggil)
canggih woo henfon ni masa tu.
sound best. ade game ular yang best.
nak men sms paling best
henfon byk kali jatuh tapi memang kental.
tak rosak.



abes je matrikulasi.. aku tukar henfon lagi.
kali citarasa ala kakak-kakak sket.
henfon flip.
rasa bergaya sangat dah padahal maseh belajar lag
tapi henfon nih takde kamera.
 pakai kejap je sebab henfon flip jadi "2".
terpisah antara skrin dgn keypad.
gila ganas aku nih. 



sudahnya bapak aku belikan henfon baru untuk aku sambil kena marah huhu.
 suka sgt sebab henfon ni ada camera walaupon xcanggih.
 leh amik gambar dekat-dekat dengan muka supaya terasa diri comel
*sila lempang muka aku*
paling suka kat henfon nih sebab leh tukar2 kertas dalam housing.. guna aje balance-balance kertas bungkus hadiah wat housing henfon..



dah abes belajar..
dengan kumpul 3bulan dari gaji yang first, aku beli henfon baru.
ni ah henfon aku yang paling mahal pernah aku beli
ade 3g.. ade camera 2megapixel.. ade memory card..
maseh simpan lagi henfon ni walaupon da penuh dengan calar-balar.



Lepas few years keja, aku beli satu lagi henfon.
ni kira henfon ke-dua yang purpose nye lebih untuk personal.
aku pakai henfon ni all out sampai bateri asek "kong" je dek selalu 3G..
*aku pakai pakej celcom exec50- free 3G dgn subs hehe*
                      
                                                      

henfon diatas ni aku trade in bila da dok sama dengan husben..
takde maknanya nak pakai banyak-banyak henfon
jadi skang aku pakai 1 je henfon kat bawah ni..
walaupon henfon murah tapi function okay..
leh cal/sms/mms/3G
leh update status fesbuk
walaupon cuma via mobile web huhu

                   
                                                                                

                    aku memang suka tengok teknologi henfon
makin lama makin canggih-manggih
tapi kalu dok ikot trend menukar henfon..
         boleh rabak poket ler huhu*untuk orang macam aku*              
       aku bajet korang semua pon pernah pakai banyak henfon kan? kan?

p/s: blog aku lagi satu, dah update semalam. ade tambahan 5 perfume baru. jom tengok sini.. http://couple2f.blogspot.com                    
              
nota kaki: terima kasih en google semua pic. sorry ade besar ade kecik. aku malas nak edit ;)                                                           

0 komen: