Followers

Saturday, January 22, 2011

Aku dirisik

Memandangkan selama ni aku dok suka baca blog orang pasal risik/tunang/kawen.. aku pon nak share ah cerita masa aku dirisik.
pada aku walaupon da kawen, hari dirisik, dipinang dan ditunangkan haruslar diingat. sentimental value okeh dalam idup.

mula-mula tgk pix aku dirisik.. gmbr ni edisi spesel. blom penah disiarkan dimana2 website atau laman sosial (farah, ingat ko artis kah? hehe)



Tarikh: 20 Dis 2009 Waktu: Lepas Asar
Tempat: Port aku makan kat umah

Sori pix tak berape memberangsangkan memandangkan photographer tak kualified- adik aku hehe. gambar digelapkan n highlight kat tgn je. majlis merisik aku nih simple. Mak dan bapa boyfren aku (skang mertua ler) datang umah bawak cincin belah rotan. Aku pakai baju kurung stok aku pakai g opis je. Kira mcm majlis hi-tea sambil minum kopi dan makan kueh spesel buatan mak aku.

Dorang borak-borak pasal tarikh tunang, kawen, hantaran etc. Sepanjang org2 tua cakap-cakap, aku dok men sms dgn boypren aku (skang somi aku ler) kat dapur. Standard ah zaman skang, merisik sebagai adat. Bukan sebab baru nak kenal bakal somi cam org dolu-dolu.

Tiba-tiba mak aku panggil, Farah! meh sini kejap! Nak sarung cincin!.. aku pon ala-ala gadis melayu terakhir g depan. Sumpah malu wei masa tu *bajet cam tak penah jumpe je mak bapak boyfren haha!*

Lepas sarung cincin, amik gambar jap. Pastu Mak dan bapa boyfren aku (skang mertua ler)pon balik.
Hati aku tak yah cakap ah. Berbunga, berdaun dan berbuah riang okeh. Tengok je cincin, senyum stok nampak gigi!

start malam tu jugak, aku start serbey barang-barang untuk hari tunang. Adoii terasa sungguh kegedikkan masa tuh. well, aku rasa normal kot untuk orang yang melalui saat-saat hapi camni kan? kan? kan?

0 komen: