Followers

Wednesday, February 2, 2011

cinta monyet

Lame x hapdet blog.. dah mula nmpak bersawang sana sini heheh. topik hari ni memang menarik ye kengkawan. rsnye semua org penah bercinta. opps! jgn kata ade x penah. Cinta pada Allah swt, Rasullullah saw, mak, abah, kengkawan pon cinta gak kan..

tapi aku nak cite cinta berlainan jantina. cinta monyet. aku xtau nape dipanggil cinta monyet. maybe sebab dolu org bercinta gayut kat public fon cam monyet kah? hahaha aku pon xsure. aku tau ade dikalangan korang penah bercinta zaman sekolah. maybe ade bercinta sesama kwn sekelas, kwn sekolah, kwn satu bas sekolah, satu tempat tuisyen. especially ble dah sekolah menengah. semangat "kegatalan" mula terserlah. ade yg da start usha mamat2 atau minah2 kat keliling. start berangan bile dgr lagu cinta. berangan hidup bahagia dgn sidia smpai akhir hayat.. padahal ms tuh beli spender pon mak bapak sponser.. aduyai.

aku pon penah melalui zaman "kegatalan zaman baligh" nih. aku dlu keding(kurus), rambut kembang (sila rujuk cerita aku sebelum nih), kulit gelap dek malas nak sapu kerim hazeline snow mak aku beli. walaupon begitu aku tetap berangan2 nak ade bf. dgr kengkawan cte pasal bf masing2, cm best je. kira havoc ah kalu ade bf ms sekolah. ala-ala dah "laku" huhuhu.

aku dlu sekolah semua pompuan, jd xmerasa lar nak usha mamat2 dlm kelas. so masa g tuisyen lar tempat aku menluaskan pandangan heheh.well, dlm buruk2 aku ms tu *bajet skang dah cun hahaha*, ade seorang mamat ni satu kelas tuisyen dgn aku rajin baling pemadam kat aku. pemadam dipotong kecik2, pastu baling kat aku.. siap baling note "saya suka kat awk". wahhh! tang2 tu hatiku bagai penuh dgn rama-rama dan kupu-kupu. hahaha.

xpadan nak spm tahun tuh.. aku "bercinta" sakan dgn mamat nih. hari sabtu ramai2 kuar g kotaraya pastu g cs(masa tu cs paling happening kat jb lagi).. makan mekdi. bf belanja. rasa hangat bercinta dah ms tu huhuh.

naseb baik lar walaupon bercinta time2 nak spm tu, alhamdullilah, result spm aku boleh tahanlar.. dapat masuk matrikulasi. bf aku masa tu result x berape ok.. jd die masuk kolej swasta kat jb.. ble dah masing2 dok jauh, dah masuk kat U, br aku sedar yg sebenarnye pilihan untuk dijadikan bf lebih byk *ok, gatal hahaha*

time aku masuk matrik dlu, penggunaan hp agak kurang lagi. sms pon br org start guna. kalu nak bergayut tu memang xmampular nak top up prepaid selalu. aku dgn bf aku ms tu pon dah jrang contact. *alasan ye kengkawan hehehe* masa cuti semestar, aku balik jb ktorang pon break.. yelar rs tak kemana hubungan cinta monyet nih.. pelik, aku xnangis langsung. maybe masih keanak-anakan masa tu hehe.

ktorang keep in touch for a few years lepas break.. skang masing2 pon dah ade partner. aku pon dah kawen.. dgr cite die pon nak mendirikan masjid gak. alhamdullilah.

flash back ms bercinta monyet umur 17tahun, aku nak lelaki hensem, terer sukan, kengkonon hot, ala2 happening. tp skang umur dah 27tahun, aku nak lelaki yg terima aku seadanya, penyayang, amik berat etc *opkos en somi*. berbeza persepsi aku tentang lelaki dlu dan sekarang. ternyata umur memang mematangkan kita kan? kan? :)

0 komen: